• Daarbij wordt ook Cortex XDR onthult: het eerste detectie-, onderzoeks- en reactieproduct dat silo's door meerdere databronnen breekt;
  • Verder lanceert het Traps 6.0 met behavioral threat protection om automatisch de verdediging aan te passen aan veranderende bedreigingen.

Amsterdam, 26 februari 2019 - Palo Alto Networks (NYSE: PANW), de wereldwijde leider op het gebied van cybersecurity, heeft vandaag drie belangrijke verbeteringen geïntroduceerd, gericht op het benutten van de kracht van geavanceerde AI en machine learning. Dit zal de manier waarop beveiliging wordt beheerd in de toekomst veranderen.

Introductie van Cortex™

Cortex is het enige open en geïntegreerde, AI-gebaseerde continue beveiligingsplatform in de branche. Cortex is een belangrijke evolutie van het Application Framework dat is ontworpen om beveiligingsoperaties te vereenvoudigen en de resultaten aanzienlijk te verbeteren. Cortex, dat wordt ingezet op een wereldwijd, schaalbaar openbaar cloudplatform, stelt beveiligingsteams in staat om de analyse van enorme datasets te versnellen. Cortex wordt mogelijk gemaakt door het Cortex Data Lake, waar klanten veilig en privé grote hoeveelheden gegevens kunnen opslaan en analyseren die zijn genormaliseerd voor geavanceerde AI en machine learning om snel bedreigingen te vinden en op te reageren.

Cortex XDR™ - Datasilo's doorbreken

Cortex XDR is het eerste van zijn soort detectie-, onderzoeks- en reactieproduct dat native netwerk-, eindpunt- en cloudgegevens integreert. Cortex XDR onthult bedreigingen met behulp van gedragsanalyses, versnelt onderzoeken met automatisering en stopt aanvallen voordat schade wordt veroorzaakt door nauwe integratie met bestaande handhavingspunten.

Traps™ 6.0 - Geweldige preventie wordt nog beter

Traps endpoint-bescherming en -respons omvat nu een Behavioral Threat Protection-engine die geavanceerde bedreigingen in realtime stopt door een reeks gebeurtenissen aan elkaar te linken om kwaadwillende activiteiten te identificeren. Traps 6.0 fungeert als de ultieme gegevensverzamelsensor voor Cortex Data Lake en verzamelt de meest uitgebreide endpoint-beveiligingsgegevens in de branche. In combinatie met Cortex XDR kunnen klanten Traps gebruiken om hun preventiemogelijkheden uit te breiden met detectie en respons over hun gehele digitale infrastructuur met één middel.

CITATEN

"Terwijl detectie en respons een integraal onderdeel vormen van cybersecurity laat het huidige model organisaties zitten met onsamenhangende stand-alone producten, blinde vlekken en conflicterende gegevens", zegt Lee Klarich, chief product officer bij Palo Alto Networks. "Wij geloven dat de enige manier om dit op te lossen, is door middel van de allerbeste preventie, gecombineerd met het vermogen om gegevens op schaal van zoveel mogelijk bronnen te normaliseren en analyseren, door AI en machine learning toe te passen om bedreigingen automatisch te detecteren en daar snel op te reageren. ”

"Hoewel endpoint- en detectie-responshulpmiddelen waardevol zijn, geven ze een beperkt beeld van hoe een aanval eruit kan zien," zegt Fernando Montenegro, senior analist bij 451 Research. "Beveiligingsteams hebben meer gegevensbronnen nodig, zodat ze sneller bedreigingen kunnen vinden en blokkeren in steeds complexere bedrijfsomgevingen. Wij geloven dat de integratie van gegevens over endpoint, netwerk en cloud een positieve stap is in de richting van een betere aanpak van deze beveiligingsbehoeften."

Nieuwe partnerships achter Cortex

Ter ondersteuning van de uitrol van Cortex XDR lanceren vijf managed security-servicepartners aanbiedingen die 24 uur per dag bedreigingsmonitoring-, detectie- en responsservices bieden aan klanten van Palo Alto Networks. De bestaande partnerships zijn met PwC, Critical Start, ON2IT, BDO en Trustwave.

Prijzen en beschikbaarheid

Cortex Data Lake en Traps 6.0 zijn onmiddellijk beschikbaar voor klanten over de hele wereld. Cortex XDR is op 4 maart 2019 beschikbaar voor klanten.

Kom meer te weten

Cortex

Cortex XDR

Cortex Data Lake

Traps endpoint protection and response

Wij zijn de wereldwijde leider in cybersecurity en zijn bekend om het uitdagen van de status quo in deze markt. Onze missie is om onze manier van leven in het digitale tijdperk te beschermen door het voorkomen van succesvolle cyberaanvallen. Dit heeft ons het voorrecht gegeven om tienduizenden bedrijven en hun klanten te beveiligen. Ons Security Operating Platform verstevigt hun digitale transformatie met continue innovatie op het gebied van security, automatisering en analytics. Door het leveren van een platform en het aanmoedigen van een groeiend ecosysteem van innovatoren zoals wij, leveren wij zeer effectieve en innovatieve cybersecurity in de cloud, netwerken en op mobiele apparaten. Lees meer op www.paloaltonetworks.com

Palo Alto Networks, Cortex, Cortex XDR, Traps en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of servicemerken die hier worden gebruikt of vermeld, behoren toe aan hun respectieve eigenaren.