Prisma Access wordt uitgebreid met nieuwe SD-WAN- en DLP-mogelijkheden

AMSTERDAM, 13 november 2019 - Palo Alto Networks (NYSE: PANW), de wereldwijde leider in cybersecurity, heeft vandaag een nieuw cloud-geleverd, softwaregedefinieerd wide area network (SD-WAN) en preventie van gegevensverlies (DLP) mogelijkheden in Prisma ™ Access aangekondigd. Prisma Access is het meest uitgebreide SASE-platform (Secure Access Service Edge). Als een complete SASE-oplossing levert Prisma Access end-to-end netwerk- en beveiligingsservices vanuit een wereldwijd verspreid cloudplatform.

De acceptatie van cloudtechnologie en verhoogde gebruikersmobiliteit hebben de manier waarop netwerk- en beveiligingsinfrastructuur moeten worden gebouwd fundamenteel veranderd. Het opkomende SASE-model pakt de beperkingen van traditionele architecturen aan door netwerken en beveiliging in de cloud samen te brengen. Volgens Gartner "zal de vraag van ondernemingen naar cloudgebaseerde SASE-mogelijkheden en marktconcurrentie en consolidatie de bedrijfsnetwerk- en netwerkbeveiligingsarchitecturen opnieuw definiëren en het concurrentielandschap hervormen."

"Omdat applicaties steeds vaker vanuit de cloud worden geleverd en gebruikers mobieler worden, worden organisaties gedwongen om de manier waarop ze netwerken en beveiliging implementeren opnieuw te bekijken", zegt Lee Klarich, chief product officer bij Palo Alto Networks. “Om organisaties nu en in de toekomst te verbinden en te beveiligen, zijn we van mening dat netwerken en beveiliging moeten samenkomen in de cloud. In tegenstelling tot traditionele benaderingen van SD-WAN die een compromis sluiten op het gebied van beveiliging, complexiteit toevoegen en onvoorspelbare prestaties leveren wanneer gebruikers toegang hebben tot cloud-applicaties, levert Prisma Access een eenvoudige, veilige en krachtige SD-WAN-structuur vanuit de cloud. ”

Toonaangevende bedrijven vertrouwen al op Prisma Access voor de consistente levering van uitgebreide netwerk- en beveiligingsservices, waaronder IPsec VPN, SSL VPN, cloud-geleverde malware-analyse, DNS Security en URL-filtermogelijkheden. Prisma Access biedt ook inline SaaS-applicaties zichtbaarheid en controle en integreert met Prisma SaaS voor API-gebaseerde bescherming, waardoor een complete multi-mode CASB wordt geleverd.

Met de introductie van nieuwe SD-WAN-functies en een DLP-service verbetert Palo Alto Networks zowel het Prisma Access-platform als de uitbreiding van zijn toonaangevende SASE-mogelijkheden:

• Nieuwe Prisma Access SD-WAN-service: traditionele benaderingen van SD-WAN brengen beveiligingsrisico's met zich mee, leveren onbetrouwbare end-to-end prestaties en verhogen de netwerkcomplexiteit. Met deze release levert Palo Alto Networks een eenvoudige, betrouwbare en veilige end-to-end SD-WAN-infrastructuur, met Prisma Access als de cloudgebaseerde SD-WAN-hub en firewalls van de volgende generatie die werken als de SD-WAN-apparaten in de branche.
  • Nieuwe cloudgebaseerde gebruikersinterface voor beheer: bestaande Palo Alto Networks-klanten waren tevreden over de mogelijkheid om Prisma Access te beheren vanuit hun vertrouwde Panorama ™ -beheerconsole, waardoor consistent beveiligingsbeleid kan worden toegepast op fysieke en virtuele firewalls, evenals de cloud. Voor klanten die in de cloud zijn geboren, introduceert Palo Alto Networks een opnieuw ontworpen workflow-gebaseerde interface, geleverd als een service vanuit de cloud, om het proces van het configureren en beheren van SASE te vereenvoudigen.
  • Nieuwe SaaS-overeenkomsten op serviceniveau: omdat organisaties cloudgebaseerde services aannemen, zijn overeenkomsten op serviceniveau essentieel bij het definiëren van de inzet van de serviceprovider voor kritieke gebieden zoals prestaties, beschikbaarheid, beveiliging en meer. Prisma Access is het enige cloud-geleverde SASE-aanbod dat de prestaties van SaaS-applicatietoegang garandeert, waardoor de bestaande uptime en SLA's voor de verwerking van beveiligingsprestaties worden uitgebreid.
  • Nieuwe geavanceerde DLP-service: een essentiële mogelijkheid van elke SASE-oplossing is zorgen voor uitgebreide gegevensbescherming en governance. De nieuwe geavanceerde DLP-service voor Prisma Access helpt het risico van data-exfiltratie en non-compliance te verminderen door gevoelige gegevens te ontdekken, te bewaken en te beschermen. De nieuwe DLP-engine ondersteunt in eerste instantie Prisma Access en Prisma SaaS om gegevens in beweging via het netwerk en in rust in openbare cloudopslaglocaties te detecteren. De service zal in de toekomst beschikbaar worden voor alle Palo Alto Networks-producten, waardoor consistente gegevensbescherming binnen de onderneming mogelijk wordt.

Citaten van klanten

• "De afgelopen jaren vertrouwden we op Prisma Access om de manier waarop we onze mobiele gebruikers verbinden en beveiligen te transformeren", aldus Josh Dye, senior vice president Global Information Security bij Jefferies. “We zijn verheugd om te zien dat Palo Alto Networks Prisma Access naar een hoger niveau tilt met de introductie van SD-WAN en de andere nieuwe mogelijkheden. Wij geloven dat Prisma Access nu het meest complete aanbod van veilige toegangsservices is dat we op de markt hebben gezien. ”
  • "Palo Alto Networks heeft Moody's in staat gesteld om te transformeren in een dynamische wereldwijde onderneming, gebruikmakend van public cloud en SaaS-gebaseerde services om onze bedrijfsdoelstellingen te versnellen", zei George Kurian, senior vice president van Cybersecurity Services bij Moody’s. “De veilige toegangsservice van Prisma Access is de sleutel tot onze cloudtransformatie geweest, waardoor we veilige toegang tot onze openbare cloud- en SaaS-services kunnen bieden aan al onze gebruikers, ongeacht de locatie. Met Prisma Access kunnen we nu filiaallocaties onmiddellijk opbouwen ​​en deze 's nachts integreren in ons bedrijfsnetwerk, voor een fractie van de eerdere kosten.'

Prisma is het meest complete cloudbeveiligingsaanbod in de branche voor vandaag en morgen. Het biedt een ongekend inzicht in gegevens, activa en risico's in de cloud; beveiligt consequent toegang, gegevens en applicaties zonder compromissen; maakt snelheid en behendigheid mogelijk wanneer organisaties de cloud omarmen; en vermindert operationele complexiteit en kosten met een radicaal eenvoudige architectuur. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com/prisma.

Beschikbaarheid

Prisma Access, SD-WAN, cloudgebaseerde beheer-UI en SaaS SLA's zijn nu beschikbaar. DLP is beschikbaar voor evaluatie. Ga voor meer informatie naar https://www.paloaltonetworks.com/cloud-security/prisma-access.

Palo Alto Networks loopt voorop op het gebied van computerbeveiliging en geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die ervoor zorgt dat mensen en organisaties anders kunnen werken. Wij streven ernaar de voorkeurspartner voor computerbeveiliging te zijn en ieders digitale leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsproblemen ter wereld te lijf te gaan met voortdurende innovatie waarvoor de nieuwste doorbraken in kunstmatige intelligentie, analytics, automatisering en orchestration worden gebruikt. We leveren een geïntegreerd platform en geven een groeiend ecosysteem van partners steeds meer tools in handen. Daarmee maken we het verschil bij de bescherming van tientallen duizenden organisaties wereldwijd in hun clouds, netwerken en op hun mobiele apparaten. We streven naar een wereld waarin elke dag veiliger is en betrouwbaarder dan de dag ervoor. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks, Prisma, Panorama en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of dienstmerken die worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.