Palo Alto Networks Security Operating Platform transformeert de beveiliging van oplossing naar preventie, stopt Zero-Day aanvallen en zorgt voor een consistent beveiligingsbeleid in geografisch verspreide studio's

Palo Alto Networks (NYSE: PANW), de wereldwijde leider op het gebied van cybersecurity, heeft vandaag aangekondigd dat SEGA® Europe, de distributietak van de interactieve game-uitgeverij SEGA Games Co., Limited, heeft gekozen voor Palo Alto Networks Security Operating Platform als de standaard voor zijn beveiligingsactiviteiten. Het platform zal verantwoordelijk zijn over de gecentraliseerde cyberbeveiligingsdetectie en -preventie voor het hoofdkantoor in Londen en de vijf wereldklasse ontwikkelingsstudio's in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Bulgarije en Canada.

Legendarische videogamepionier

SEGA is een legendarische videogamepionier en producent van arcadegames. SEGA Europe is de entertainment- en media uitgeverijtak van het bedrijf, gefocust op games en franchises, waaronder Total WarFootball Manager en Company of Heroes. Omdat creatief-intellectueel eigendom de kern van het bedrijf is, is het veiligstellen van de ondersteunende IT-infrastructuur van de ontwikkelingsstudio's van groot belang. Het steeds ouder wordende en verscheidene portfolio ontbrak aan overzicht en effectiviteit tegen steeds geavanceerdere cyberdreigingen.

Palo Alto Networks heeft ervoor gezorgd dat SEGA Europe de beveiliging kan transformeren van een ‘detecteer en herstel’-aanpak naar actieve preventie, waarbij gebruik wordt gemaakt van realtime bedreigingsinformatie om cyberdreigingen van alle soorten, inclusief zero-day-aanvallen, tegen te gaan voordat ze invloed kunnen hebben op het bedrijf.

Met de mogelijkheid om het beveiligingsbeleid centraal te beheren in de geografisch verspreide bedrijfsactiviteiten, kan SEGA Europe consistente uitvoering van het bedrijfsbeleid realiseren.

Blijven bouwen

"Het platform van Palo Alto Networks Security biedt een alomvattende en uniforme aanpak van cyberbeveiliging, we kunnen blijven bouwen aan de sterke basis die we hebben gecreërd om de bedreigingen, die elke dag verfijnder worden, voor te blijven. Door constant onze zichtbaarheid, controle en kennis over bedreigingen te verbeteren, hoeven we ons niet langer zorgen te maken over wat onze gebruikers doen. We weten nu dat ons netwerk en onze bedrijfsmiddelen beschermd zijn", aldus Kashif Iqbal, hoofd Corporate IT and Cyber Security, SEGA Europe.

SEGA Europe heeft een reeks nieuwe firewalls van Palo Alto Networks ingezet en maakt gebruik van de nieuwste beveiligingsfuncties zoals App-ID™-technologie om een applicatiespecifiek beveiligingsbeleid te maken. De op cloud gebaseerde WildFire®-malwarepreventieservice wordt ingezet om bekende en onbekende bedreigingen te detecteren en isoleren.

SEGA Europe heeft ook GlobalProtect™ geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat externe gebruikers, zoals contractanten, consequent worden beschermd met hetzelfde beleid en dezelfde beveiligingsmaatregelen als de werknemers. Om de analyse en reactie op dreigingen te versnellen, gebruikt SEGA Europe ook de AutoFocus™ contextuele informatiedienst voor bedreigingen, die een oorzaakanalyse en inzichten in exploit gedrag biedt, waardoor SEGA Europe snel de bron van de aanval kan identificeren en toekomstige aanvallen kan voorkomen. Voor SEGA Europa heeft het hebben van wereldwijde informatie over bedreigingen en preventieve mogelijkheden tot een nieuw niveau van comfort en rust geleid.

Wij zijn de wereldwijde leider in cybersecurity en zijn bekend om het uitdagen van de status quo in deze markt. Onze missie is om onze manier van leven in het digitale tijdperk te beschermen door het voorkomen van succesvolle cyberaanvallen. Dit heeft ons het voorrecht gegeven om tienduizenden bedrijven en hun klanten te beveiligen. Ons Security Operating Platform verstevigt hun digitale transformatie met continue innovatie op het gebied van security, automatisering en analytics. Door het leveren van een platform en het aanmoedigen van een groeiend ecosysteem van innovatoren zoals wij, leveren wij zeer effectieve en innovatieve cybersecurity in de cloud, netwerken en op mobiele apparaten. Lees meer op www.paloaltonetworks.com

Palo Alto Networks, App-ID, AutoFocus, WildFire en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of servicemerken die hier worden gebruikt of vermeld, behoren toe aan hun respectieve eigenaren.

Equinix brengt NFV-dienst op Platform Equinix

Equinix heeft Network Edge Services geïntroduceerd, een dienst voor de virtuele optimalisatie van bedrijfsnetwerken door netwerkfuncties en virtualisatie (NFV) van meerdere leveranciers.

LockerGoga-virus: ‘Geavanceerde ransomware zorgt voor een revolutie in cyberaanvallen’

Maandag 25 maart 2019 werd de Noorse aluminiumproducent Norsk Hydro getroffen door een grote cyberaanval. Meerdere malen werd het beruchte LockerGoga-virus genoemd. Niet alleen Norsk Hydro maar ook de chemische bedrijven Hexicon en Momentive werden getroffen. Reden te meer om achter de verschillende varianten van het virus aan te gaan. Niet alleen resulteerde dat onderzoek door Unit 42 dat de naam ‘LockerGoga’ nergens in de coderingen terugkomt en dus in feite niet juist is, ook zagen ze dat het om geavanceerde ransomware gaat die door zeer ervaren cybercriminelen ontwikkeld is. Er zijn meer dan 31 varianten op het oorspronkelijke virus aangetroffen:

Cybercrime betaalt zich ook uit voor beleggers en is zo een belangrijke beleggingstrend

De financiële sector investeert fors in nieuwe technologie om gelijke tred te houden met de snelle digitale revolutie die plaatsvindt. Maar met de toegenomen digitalisering is ook de cybercriminaliteit gegroeid. Guy de Blonay ziet een groeimarkt met interessante beleggingskansen.

Palo Alto Networks Cyber Fighters team fietst tegen kanker

Het Palo Alto Networks Cyber Fighters 2019 team fietst tegen kanker en doet daarom meer met de Alpe d'Huez tocht met zijn 21 bochten.